2015. december 9., szerda

Újra blogon - szappan érzékeny bőrre

Harmadik babám születése miatt az elmúlt egy évben kicsit kevesebb időm jutott a szappanokra - blogolásra még kevésbé - bevallom időnként már szinte magunk is kifutottunk a szappanból :-)
Vágyakozva olvasgattam szappanos társak bejegyzéseit és gyönyörködtem a szebbnél szebb szappancsodákban, és csak gyűjtögettem az ötleteket, hogy majd milyet is kellene csinálni hogyha legközelebb odajutok a szappanos dobozaimhoz.

A maradék massza - a gyerekek kérésére - golyó formájú lett

Most, a karácsony közeledtével ismét éreztem az "erőt", no meg a késztetést, hogy nekilássak. Már csak azért is, mert egy kedves ismerősöm megkért, hogy készítsek neki szappanokat különféle bőrtípusra: érzékeny, pattanásos és érett bőrre.

Hetekig csak érleltem magamban a kérést és gondolkoztam, hogy milyenek is legyenek.




Amin a legkevesebbet kellett gondolkoznom az az érzékeny bőrre való recept. Ez adta magát, a számunkra családilag is már jól bevált "tökéletes" recept, amit egymástól függetlenül már többször is kitaláltam. Valóban ez történt, csak utólag láttam a receptes füzetemben, hogy jé, ezt az összetételt már korábban is pont így gondoltam jónak :-)

És tényleg, mi már régóta használjuk és szeretjük. A szappan amivel egyéves kislányomat is gond nélkül fürdetem és az ekcémás bőrt sem irritálja.

A recept alapja a sok-sok extra szűz olívaolaj amihez a jobb habzás és a tökéletes tisztítás érdekében kókuszvajat adtam, a további bőrtápláló hatás miatt pedig shea vajjal gazdagítottam.

A szappan folyadék része 100% kecsketej, ezen felül kapott egy kis aloe kivonatot is.

Az illata ezúttal kubebabors.

A színezés és a minta nem új:
 - a gyönyörű narancssárga színt az anattó adja
- a zöld spirulina szórás nem csak mutatós, de a bőrre is jó hatással van
- a bőrradírozó hatást a hozzáadott darált mákszemcsék és a zabpehelyliszt biztosítja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése