2014. augusztus 27., szerda

Utazó szappanok turné 2014

Ahogy olvasgattam az utazó szappanok állomásait, láttam, hogy más szappanos bloggal is előfordult, hogy tetszhalálból ébredt az utazó szappanos csomagocska érkeztével.

Ezzel én is így voltam, mostanában sajnos viszonylag kevés időm volt/van a szappankészítésre (nagy bánatomra!), és még arról a kevésről sem írtam még eddig ami elkészült. Pedig gondolatban foglalkoztat a dolog, és tavasz óta pihen a fagyasztóban egy nagyobb adag kecsketej, ami - többek között - azt várja, hogy elkészüljön végre a sok-sok olívaolajon kívül mást szinte alig tartalmazó ápoló szappanom, amire mindenki vágyik aki csak meghallja, hogy szappanokat csinálok.
Persze amit azóta csináltam, az is jelentős mértékben tartalmaz kecsketejet, hiszen a kecsketej a szappanban bevált és jóóóóó :-)

De visszatérve az okhoz, ami miatt kedves "kötelességem" most nem halogatni a blogolást, az az, hogy megérkeztek hozzám az Utazó szappanok. A szappanok ország körüli útjáról egyszer már írtam.
Eszti ( http://szappanszertar.blogspot.hu/ ) által kezdeményezett játék lényege, hogy még valamikor tavasszal egy dobozka útrakelt 3 db szappannal, és szép sorban körbeutazza az országot a játékban résztvevő szappankészítők állomásain meg-megállva. (Sajnos volt akinél úgy tűnik végképp elakadt, de a lelkes résztvevők újabb dobozt indítottak útnak)
Mindenki kiválasztja a dobozból a neki legjobban tetszőt, kiveszi, majd beletesz egyet a sajátjai közül, úgy küldi tovább a következő állomásra.


Tehát EZ a dobozka érkezett meg hozzánk is a minap a kis utasaival
Eszti nemrégiben kérte a címem, és jelezte, hogy hamarosan én vagyok a következő állomás. El is jött a nap amikor munkából hazaérvén ott volt a csomag!
Nagy örömmel bontogattam a dobozt, és kislányaim persze azonnal beszálltak a zsűribe, hogy kiválasszuk a nálunk maradót. Azt gondolom mondanom sem kell, hogy szívünk szerint mindet választottuk volna, melyiket azért mert virágos, és nagyon illatos volt, melyiket meg pont azért mert nem volt az... A sok hezitálás hallatán párom már azt is felvetette, hogy "és mi lenne ha mindet kicserélnénk?!" :-)
De mivel a szabály az, hogy egy szappant szabad választani a dobozból, így alaposan végiggondoltuk, szagoltuk és tapogattuk, aztán meghoztuk a nehéz döntést.

Amire a lányok elsőként lecsaptak, az Eperfa szappan indiai fűszeres, virág alakú szappankája volt. Már messziről illatozott a csomagból és a lányokat persze lenyűgözte a virág forma is. Összetételre vonatkozó cimkét sajnos nem találtam a csomagban, nem tudom, hogy menet közben kallódott-e el vagy eredetileg sem volt benne, de rákerestem a blogján.
Mivel az illata alapján bőséggel van benne az izgalmas indiai fűszerből, és a fahéj illóolajból, így végül nem mertem megkockáztatni az én érzékeny bőrű családomnál ezt a gazdag aromás szappant. Sajnos az én bőröm is ronda vörös kiütésekkel tolerálta a fahéjas illóolajat amikor próbáltam, de a párom és a kisebbik leányzó bőre meg különösen érzékeny, abból meg bizonyosan botrány kerekedett volna, hogyha ők nem próbálhatják ki.

Lorsi szappanja az összetétel alapján pont az a gyöngéd típus amire az én családom bőrének szüksége van. Kecsketej, kókuszvaj és olívaolaj, agyagok, tehát semmi olyan ami az érzékeny bőrt bánthatná.
Ha én lettem volna az egyszemélyes zsűri, valószínűleg ezt választom...





Node a lányok továbbmentek és végül Tündér szappan fantasztikus, sütemény külsejű kávés szappanja mellett döntött a zsűri, amiben nem kis szerepe volt a külcsínnek, a habos-babos tetőnek és a kis fa alakú szappanpecsétnek. Remélhetőleg a kávét mindenki bőre bírja majd...





A helyi versenyzők
Ezután következett a továbbküldendő szappan kiválasztása, amiről eredetileg azt gondoltam, hogy majd a Valentin napi aloés-szívecskés fog bekerülni a csomagba, de aztán ahogy a még meglévő készletet végignéztem, a spirulinás - mákos szappanka is versenyképes volt, nem beszélve a mosolygó szappanokról...





A szerencsés utas



Újabb hosszas tétovázás után - itt merült fel, hogy mindet cseréljük ki... :-) - TÁDÁÁÁÁM a mosolygós szappanka lett a szerencsés győztes, ami nekem személyes kedvencem a kis "másként sikeredett mint ahogy terveztem, de így is nagyon szeretjük" design-jával, és a bőrünknek is jól bevált összetételével.

Úgyhogy kapott egy ruhát és felcimkézve beugrott a dobozba, hogy elutazzon Hajósra a társaival a Szappan-FŐzdébe. A csomag útrakészen, ma beugrok a postára, hogy minél előbb oda is érjen! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése