2014. március 16., vasárnap

Mosolygós szappan

Mostanában kevesebb időm maradt szappanozni, meg írni is, de ez nem jelenti azt, hogy leállt a szappanműhely, csak mostanában zárt ajtók mögött működött. :-)
Első híradásom az elmúlt hetek eseményeiről:

Nemrégiben új próbát tettem, és egy külföldi oldalon található mintát akartam kipróbálni ezt a macitappancsost. Az eljárás meglehetősen egyszerűnek tűnik, sajnos mégsem jártam sikerrel, mert míg az alapmassza szépen besűrűsödött mire öntöttem, addig a mintának szánt színes rész meg csupa folyós maradt, így nem maradt ott szépen a minta, ahol kell, hanem összenyomta a massza.
Így történt az, hogy bár a kísérlet nem sikerült, a beteg nem halt meg, hanem más mintáim lettek, aminek nagyobbik lányom irtóra megörült mikor meglátta: "anya, de jó, ezek a szappanok nevetnek, nézd!" :-)

Hát így nevetnek



Gyerekeim amúgy is állandó motivációs tényezőt jelentenek, amikor szappanos képeket nézegetek, idegyűlnek körém és lelkesednek, hogy ilyet is csinálj majd, meg ilyet is! Úgyhogy még nagyon sok szappant kell csinálnom mindenki kedvére :-)

A mosolygós szappan összetétele: kókuszvaj, sheavaj, napraforgó olaj, kukoricacsíra olaj, olívaolaj. A rózsaszín rész rózsaszín agyagtól és festőbuzértól lett rózsaszín, a barna csokitól és kakaóportól lett sötétbarna. 

Időközben jártam folyékony tanfolyamon is a a szappansuliban, a tanultak egyelőre nem látványosak, viszont annál hasznosabbak, hiszen készült tusfürdő, mosószer és mosogatószer is a krémszappanok mellé. A folyékony mosószert már lelkesen tesztelem is, illata nincs, de tulajdonképpen nem is kell.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése