2015. december 15., kedd

Csíkos kavalkád szőlőmag olajjal - érett bőrre



Érett bőrre készült szappanom szép csíkos kavalkádba keveredett.

Az történt, hogy az itthon fellelhető hatóanyagokat nézegettem és azon elmélkedtem, hogy mit is tegyek bele aminek szép a színe és ásványi anyag tartalmával a bőrnek is jót tesz: agyag? Igen! Vöröset, rózsaszínt, zöldet! És spirulinát, és kakaóport!

A hozzáadott zabpehelyliszt nagyon finoman radírozza a bőrt, folyadéknak pedig a kecsketej mellé citromfű főzet került.

Az illatot a citromfű illóolajtól kapta, ami az egyik legkedvesebb szappan illatosító illóolajam. A citrusos illatok nem szívesen maradnak meg a szappan masszában, a citromfű azonban egészen sokáig jól tartja az illatát.

 Pici virágminta sikeredett a sarokba

Az extra szűz olíva- és kókuszolaj mellé sheavajat, hidegen sajtolt, de szagtalanított napraforgó olajat, és szőlőmagolajat használtam. Az összeolvasztott olajakat megszimatolva még a hidegen sajtolt szőlőmag kissé boros illata uralta, amit aztán az elkészült szappanban felváltott a citromfű.




A gyorsan pudingosodó masszát csíkokban rétegeztem, majd vérszemet kaptam a sűrű masszától és az egyik sarokban megpróbáltam a tappancsos mintát, ami az eddigi kísérleteim közül a legjobban adta a tappancsot, ebből az anyagból talán sikerült is volna, hogyha nyomózsákba töltve próbálom. Legközelebb így fogok tenni!

A tömb formából kimaradt masszát összekeverve golyó formába töltöttem. A tökéletes golyó formát még gyakorolni kell, de így is nagyon szépen simulnak a tenyérbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése