2015. december 12., szombat

Sole szappan - problémás, pattanásos bőrre

Mikor azon gondolkoztam, hogy problémás, pattanásos bőrre milyen szappan is lenne a megfelelő, azonnal a só szappan jutott eszembe.
Egyszer csináltam már, de megmondom őszintén, annyira nem voltunk odáig érte, pedig nem is karcolt, mint ahogy sokan panaszkodnak a tömény só szappanra, de sajnos nagyon nem habzott, ezért nem volt olyan jó érzés fürdeni vele. Még mindig van belőle, pedig az egyik első szappanjaim közé tartozott. A sót - mint a pattanások elleni legfőbb hatóanyagot - nem akartam kihagyni, így jutottam arra, hogy a sole szappan lesz a megfelelő megoldás.

A sole szappanban a folyadék alap egy minél töményebb sóoldat, így a desztillált vízben elkevertem annyi tengeri sót amennyit csak fel tudott venni. Két napig csak kevergettem-rázogattam, míg már szinte teljesen eltűntek a só kristályok a folyadék alján. A feloldódni nem képes sókristályokat leszűrtem, hogy ne maradjanak benne szemcsék.

A szappan olaj része extra szűz olívaolaj, kókuszvaj, némi shea vaj és egy kevés szőlőmag olaj. 

Hatóanyagnak és színezéknek a Héviszi iszap mellett aktív szén került bele, és a középső csíkot kurkumával színeztem ami fertőtlenítő és antibakteriális hatása  miatt pattanásos bőrre kimondottan ajánlott.
Illatot az iszap miatt nem tettem bele, mert nem tudom hogyan keveredtek volna egymással, így olyan "gyógy" illata van :-)

A tömb forma mellett még jutott néhány katicának is anyag
A sole szappant a só miatt melegíteni kell öntés után, egy órán keresztül csücsült a tömb a hatvan fokos sütőben, ahonnan kivéve azonnal vágtam is.

Nagyon kellemes meglepetés volt, annyira gyönyörűen lehetett szeletelni, nem tört, nem maszatolódott, fényes tiszta felületűek lettek a szeletek, imádtam.


Az első próba darabokat, levágott széleket már elhasználtuk, fürdés közben is imádom!


Sőt, az illata is olyan barátságos nekem, már kimondottan kedvelem.

Egy jól habzó, kellemes tapintású sós szappan lett, sole szappan egészen biztosan készül még máskor is :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése