2014. február 11., kedd

Csokoládés körömvirág szappan

Mostanában az összetétel mellett sokat gondolkozom a formán és a színeken. Hogyan lehetne olyat alkotni ami a natúr szappanok már jól ismert pozitív hatása mellett kicsit többet ad, kicsit másként néz ki mint az összes többi?
Mivel még viszonylag kezdő vagyok a természetes anyagokból alkotott színek világában - ami a szappanban nem magától értetődően marad olyan színű amilyen eredetileg volt, sokszor a lúg hatására elszíntelenedik, esetleg egészen más színű lesz -, ezért úgy érzem még sok-sok kísérlet áll előttem.
A következő szappan elkészítése előtt napokig terveztem fejben, hogy milyen is legyen, és mikor fejben már nagyjából összeállt a forma és szín akkor álltam neki.

Bár a végeredmény nem látványos sokszínűség, nekem mégis nagyon hasznos volt megtapasztalni a lehetőségeket, hogyan lehet természetes anyagokkal színezni és úgy érzem két megbízható színem lett ebben a nehezen kiszámítható közegben.





Olvasztás előtt




A finomítatlan pálmavajtól színezés nélkül is nagyon élénk narancssárgás színű szappant kapunk. Ezt a színt próbáltam tovább fokozni némi körömvirágos repceolaj macerátummal, aminek már olajként is gyönyörű mélysárga színe volt, nem beszélve a körömvirág ezernyi jó tulajdonságáról, amiből reméljük a szappanosodás után is marad ez-az.
Az összeállt puding felét olvadt étcsokoládéval festettem egészen sötétbarnára. Érdekes volt megfigyelni, hogy az eredetileg világosbarna kakaó színű massza felvágás után a levegővel érintkezve vált egészen mély csokoládé színűvé.


 A képen látható napocska belsejű szappan volt a végcél, valami ilyesmi külleműt szerettem volna csinálni, bár a formából sajnos nem sikerült karcolódás nélkül kivarázsolni.
Kókuszvaj, nyers pálmavaj, sheavaj, repce és olíva olaj volt az alap. A sárga rész sárgáját egy kevés (igazán kevés!) anattóval tettem erősebbé.
Illatanyagnak citromos eukaliptusz és kubebabors illóolaj került bele.
Hogy az illóolajok hatására-e, de viszonylag hamar kemény masszám lett, gyorsan kellett vele dolgozni, ezért a napocska sugarai nem lettek nagyon kontúrosak.

 Ami a formába nem fért bele azt a klasszikus tégla formába rétegeztem és miniszappanok lettek belőle, tetejükön körömvirág díszítéssel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése